
Když se sexualita jeden či dva tisíce let s různými periodami uvolnění potlačuje, stává se pak nevázanou a přechází v posedlost a podle kyvadlového zákona bude probouzet puritanismus o to striktnější, o co hlubší bude prostopášnost.
Ať bude budoucí vývoj jakýkoli, lze konstatovat, že naše společnost je přesexualizovaná. Je charakteristické, že i k nákupu kávy, mýdla, ovocné šťávy, vlny na pletení, auta atd. se veřejnost dovolává sexu! To není náhoda, je to skoro nevyhnutelný následek průmyslové civilizace, která lidi hromadí do obrovských metropolí.
Ještě před několika generacemi žilo 80 % populace na vesnici či na statku, nyní je tomu naopak. V USA 6 % až 7 % zemědělců živí ostatní s obrovským přebytkem na vývoz. Pro vesničana sex existuje, ale není problémem. Než nastoupila mechanizace, kosili při žních od úsvitu sekáči pomalými a rytmickými pohyby zralé obilí. Ženy a děti je vázaly do útlých svazků, které, postaveny do snopu, slibovaly hojnost. Kromě "pauzy na jídlo" se dřelo až do soumraku, než se utrmácení lidé vrátili na statek. A sex? Ani pomyšlení. Na venkově slouží k rození a jinak ne.
Žebříček hodnot je zde jiný: důležitá není ženská, ale čas, který je nebo bude: že žně začaly včas, že zvířata jsou zdravá a dobře nakrmená. Konkrétní a rozmanité úkoly zabraňují sexu příliš člověka ovládnout...
Pojďme nyní do města, do jednoho z mravenišť s kancelářskými mrakodrapy, abychom se podívali, co se děje se sexem zde. Zatímco vesničané žijí v relativně přirozeném prostředí, přežívá městský člověk v umělém: budovy, sklo, nástěnné obložení a koberce, nábytek, stroje, papír a světlo. Vše pochází od člověka, vše je umělé. Jeho kancelář v třicátém poschodí dominuje moři střech "ozdobených" televizními anténami, ulice jsou úzké kaňony, kde šněruje nepatrný hmyz, brouci aut. Příroda zmizela, i když tušíme zeleň parku.
Na statku žije člověk se zvířaty: probouzí se kokrháním, kuřátka piští pod slepicí, kočka se protahuje, prasata chrochtají. Na louce přežvykují krávy, býci laškují. Lidé žijí společně s kozami, ovcemi, někdy s tažnými koňmi, hmyzem. Vesničan sdílí život se svými zvířaty, i když je využívá. Ale ve městě, kam se poděl živočišný svět?
V klimatizované kanceláři ztratil městský člověk kontakt s čistým vzduchem, deštěm, stromy, potoky, ptáky, lesní zvěří i domácími zvířaty. Člověk žije uvězněn v kanceláři, kterou si sám postavil, kde selské hodnoty nemají cenu. Práce je zde výjimečně radostná a ještě výjimečněji příjemná. Průmyslová společnost záměrně pro maximalizaci výnosnosti výrobce-spotřebitel dbá na to, aby ho nic neodvádělo od práce v tomto pozlátku, které je science-fiction sotva jedno století. Co je pro takto uzavřeného člověka zajímavé, ne-li druhé pohlaví? A po dřině se ocitá v metru či dopravní zácpě ztracený mezi spoustou lidí, se kterými má agresivní či sexuální, výjimečně přátelské vztahy. V kině, televizi atd. nalézáme sex všude. Zábavní průmysl člověku nabízí únik: znovu se zde dostává k sexu jako únikovému prostředku z nudy každodenního života. Přebujelý sex se stává problémem.
Tento tlak boří bariéry pokryteckého puritanismu, ale upadá do druhého extrému. Puritanismus vždy a všude doprovází každou diktaturu, ať je vojenská, politická či duchovní. Pokud žili Franco nebo Salazar, abych uvedl pouze je, vládl puritanismus. I turistům byly na plážích zakázány bikini, nemluvě o monokini! Náboženská diktatura, např. v Íránu, není výjimkou, naopak. A je to logické: potlačená sexuální energie nashromážděná za přehradou puritanismu napájí fanatismus, jehož nehybná ideologie má absolutní nutnost se udržet a vítězit.
Tantra Levé cesty, ačkoli je nepřítelem puritanismu, si myslí, že přehnaná upejpavost nic neřeší, všeobecná sexualizace rovněž ne.
Alternativy? Netrestatelná "zdravá sexualita" je přijatelná a výhodnější než puritanismus či pornografická vulgárnost Filmy čiší nudou a jsou spíše antierotické. "Zdravá sexualita" by měla být pravidlem, ale není tomu tak vinou sexuální výchovy. Co se pod ní nabízí, zasluhuje přinejlepším nazvat "úvodní informací".
Další alternativu a opravdové řešení problému přináší zduchovnění sexu, které nabízí Levá cesta, dokonale přizpůsobená dnešní době. Obrací se k těm, kteří odmítají jak přehnanou upejpavost, tak pornografický pseudoerotismus, k těm, kdo chtějí přejít k "zdravé sexualitě". Levá cesta řeší sexuální problém uvolněním v ušlechtilém smyslu a přístupem k posvátnu.
Bez návratu k respektování přírody a bez praktického provádění eroticko-magických obřadů, které umožňují rozvoj člověka a jeho harmonii s ostatními formami života, se destrukce celého lidského druhu nezastaví.
zdroj: Kniha času - Ariana a Raven Argoni
Komentáře (24)
- odpovědět
Kvě 26, 2006- odpovědět
Črv 09, 2006- odpovědět
Srp 12, 2006- odpovědět
Srp 12, 2006- odpovědět
Led 14, 2007- odpovědět
Led 23, 2007- odpovědět
Feb 19, 2007- odpovědět
Feb 20, 2007- odpovědět
Feb 20, 2007- odpovědět
Zář 07, 2007- odpovědět
Zář 07, 2007- odpovědět
Dub 28, 2008- odpovědět
Čer 15, 2008- odpovědět
Zář 17, 2008- odpovědět
Feb 20, 2009- odpovědět
Srp 26, 2009- odpovědět
Bře 18, 2010- odpovědět
Bře 18, 2010- odpovědět
Bře 18, 2010- odpovědět
Bře 18, 2010- odpovědět
Bře 18, 2010- odpovědět
Bře 18, 2010- odpovědět
Led 21, 2013- odpovědět
Črv 17, 2014Přidat komentář