
Dva hlavní instinkty lidstva slouží k ukájení hladu a rozmnožovacího pudu. Kultivace rituálních přístupů k jídlu se rozvíjela s ohledem na zřejmý vliv potravy na lidské zdraví. Svou roli zde má i různorodost klimatu, typy místních jídel, náboženství a kulturní tradice.
V západních kulturách však bylo ignorováno, že i sex může být vyučován jako potencionální zdroj zdraví a dlouhověkosti. Důraz se většinou klade jen na aspekt poblouznění.
V Číně je sexu věnována patřičná pozornost a sex je zahrnut v taoistické filozofii jako Umění ložnic, jež má v mysli Číňanů své specifické cíle. Hledání pouhého sexuálního uspokojení, dobývání opačného pohlaví a zabývání se pornografií je však považováno za odklon od harmonie s přírodou, a tudíž za ztrátu životní energie.
Umění ložnic pohlíží na sexuální akt jako na radostný, avšak současně vážný rituál, jímž se pár harmonizuje skrze integraci svých jinových a jangových energií a pěti prvků (kovu, dřeva, vody, ohně a země). Vyladění toku Čchi do denního rytmu, sebekontrola jsou velmi důležité prvky. Kulminace v orgasmu není hlavním cílem; spíše panuje domněnka, že ztráta semene oslabuje Čchi a měla by být proto minimalizována.
Zdroj: Gao Yun - Čchi-Kung pro život
Komentáře (4)
- odpovědět
Kvě 27, 2003- odpovědět
Kvě 12, 2006- odpovědět
Feb 13, 2007- odpovědět
Črv 09, 2007Přidat komentář